FBemailTwitterlinklink

wtorek, 24 lutego 2015

Świeczniki D.I.Y.


O czym tym razem?

Dziś zapraszam Cię na kolejny tutorial D.I.Y, czyli po prostu "zrób to sam". Tym razem pokaże Ci jak wykonać uroczy dodatek, który ociepli klimat wnętrza. Moim zdaniem jest świetnym pomysłem na podarunek, bo jak wiadomo, to właśnie własnoręcznie wykonane prezenty cieszą najbardziej! :) 





Zanim przejdę do części praktycznej zaznaczam, iż nie jest to mój autorski pomysł. Podobne słoiki zobaczyłam jakiś czas temu w pewnej kwiaciarni i stwierdziłam, że dlaczego by nie wykonać ich własnoręcznie i podarować swoim bliskim pod choinkę i to był strzał w dziesiątkę. ;)




Co i jak?

Mogłoby się wydawać, że mam zbyt wiele czasu, bo wciąż coś wymyślam, prawda?Zapewniam Cie, że tak nie jest, a wykonanie tych świeczników zajęło mi około 1h (odejmując czas na robienie zdjęć ;) )

Czego potrzebujesz:
  1. słoiki - nie musisz ich kupować, zaufaj mi, wystarczy zajrzeć do lodówki
  2. koronka/wstążka/sznurek - kupiłam po 2m, wystarczyło i jeszcze trochę zostało ;)
  3. pistolet do klejenia na gorąco/klej do szkła
  4. nożyczki

Od czego zacząć:


Jeśli już lodówka została przeszukana, ewentualnie ubłagałaś/łeś babcię żeby odstąpiła parę słoików w wyższym celu,lub jeżeli po prostu zdobyłaś/łeś słoiki - Brawo. 

  • Słoiki z naklejkami wsadź do zlewu i zalej wrzątkiem po ok. 15 minutach naklejki powinny same zacząć odchodzić, jeżeli tak się nie stało musisz im pomóc używając ostrej powierzchni gąbki. Jeśli chcesz, aby szkło bardziej błyszczało możesz umyć swoje słoiki w zmywarce, lub użyć mniej przyjemnego domowego sposobu i wykonać roztwór wody z octem, który ma działanie nabłyszczające. Pamiętaj, sprawdź dokładnie,czy słoiki są dobrze umyte, później nie będzie możliwości poprawy.

Rada na przyszłość: Kupując przetwory zwracaj uwagę na słoik w jakie są zapakowane, czasem można znaleźć naprawdę ciekawe kształty :)


Słoiki przygotowane, więc teraz możesz wybrać się do pasmanterii po koronkę/wstążkę/sznurek, czy czego tam sobie zapragniesz 

  • kup minimum 2 metry na 3 słoiki, jeśli zostanie na pewno się nie zmarnuje.


Najwyższy czas wziąć się do roboty! Przygotuj wszystkie potrzebne Ci rzeczy, nie chcesz przecież odrywać się od stanowiska pracy ;)

  • Najnormalniej w świecie przymierz sobie "na oko" do słoika swoją kompozycje 
  •  określ ile materiału potrzebujesz, pamiętając o zapasie na miejsce klejenia. Możesz sobie pomóc szpilkami przytrzymać koronkę na słoiku ;) 
  • Przyklej odcięte fragmenty do słoika i GOTOWE! ;) 



*Zadbaj o to żeby miejsca w których są łączenia były wszystkie po jednej stronie*


*Kokardki: Najlepiej zrobić osobno i przykleić do wstążki ;)*



Mam nadzieję, że wszystko zostało przeze mnie jasno opisane, jednak jeżeli masz jakieś pytania, lub chcesz się pochwalić wykonanymi przez siebie świecznikami (do czego bardzo zachęcam) odezwij się do mnie na mojej stronie na facebooku, lub napisz maila :)




Pozdrawiam, 
Serpentes




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz